Teisinga mityba
 

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti stebėtina, tačiau tarp mitybos ir hemorojaus yra glaudus ryšys. Subalansuota, gausi augalinių skaidulų, turinti mažai riebalų ir ne itin aštri dieta garantuoja darnią žarnyno veiklą bei reguliarų išsituštinimą minkštomis, gerai susiformavusiomis išmatomis. Taisyklinga mityba mažiau dirgina žarnyno gleivinę; taip pat sumažinamas dirginimas analinėje srityje.
Rekomenduotini maisto produktai:
·         avižiniai dribsniai ir rupaus malimo grūdų duona
·         šviežių daržovių salotas reikėtų valgyti bent vieną kartą per dieną
·         pieno produktai: sviestas, varškė, jogurtas ir sūris, turėtų būti Jūsų mėgstamiausių produktų sąraše.
·         užkandžiams geriau valgykite daug vaisių*, bet venkite saldainių, pyragaičių, tortų.
·         įsitikinkite, kad išgeriate pakankamai skysčių (per dieną 1,5-2 litrai vandens, sulčių, vaisinės ar žolelių arbatos), tačiau ribokite alkoholio ir kavos vartojimą. Kavą galėtumėte lengvai pakeisti gėrimais, kurie neturi kofeino.
Kai kurie maisto produktai, pvz., raudonasis vynas, šokoladas, kola, kakava, kava, skatina vidurių užkietėjimą, todėl jų reikėtų vengti. Baltą duoną pakeiskite juoda, nesijotų miltų duona. Pilvo pūtimą sukeliančius maisto produktus (pupeles, svogūnus, kopūstus) valgykite kuo rečiau.
Keisdami savo mitybą, įpročius, daugiau sportuodami ir būdami kantrūs, natūraliai pasieksite, kad žarnynas dirbtų darniai. Ir visai nebūtina tuštintis kiekvieną dieną, nebent Jūs būtumėte vegetaras.

* būkite atsargūs su citrusiniais vaisiais: jie gali sukelti alergines reakcijas
Gyvenimo būdas
 

Modernus gyvenimo būdas gali sukelti hemorojų, tačiau tai nėra vienintelė priežastis. Keisdami savo įpročius, galite išvengti ligos ar palengvinti jos eigą. Daug žmonių kenčia nuo vidurių užkietėjimo. Jei Jūs esate vienas iš jų, turėtumėte pasikalbėti apie tai su savo gydytoju. Venkite laisvinamųjų preparatų, kurie ilgalaikei terapijai nėra tinkami, o tik dirgina žarnyną. Vis dėlto neturėtumėte slopinti noro tuštintis, kad ir kokia įdomi būtų TV laida ar svarbus susitikimas; ilgos kelionės automobiliu metu nepatingėkite susirasti artimiausią tualetą. Kuo ilgiau išmatos užsibūna žarnyne, jos darosi kietesnės, tuo tuštinimasis skausmingesnis. O įsitempimas, stenėjimas didina hemorojinių mazgų pažeidimo ir kraujavimo riziką. Sėdėjimas automobilyje ar gulinėjimas sofoje, darbas biuro kėdėje skatina hemorojaus atsiradimą. Dykinėjimas - visų blogybių šaknys. Hemorojus privers Jus atsikelti ir pajudėti. Pasivaikščiojimas, gimnastika, plaukimas ar važinėjimas dviračiu - geri būdai sportuoti, ko negalima būtų pasakyti apie
šokinėjimą, tenisą, bėgiojimą ristele, nes tai papildomai apkrauna dubenį ir gali tik pabloginti būklę. Pasitaikius progai, lipkite laiptais ir nevažiuokite liftu, pasivaikščiokite. Judėkite, kai tik turite laiko. Galite sportuoti net kai sėdite: sutraukite sfinkterių raumenis, tarsi norėtumėte sulaikyti tuštinimąsi ir suskaičiuokite iki dešimties, atpalaiduokite. Pratimą kartokite kai tik rasite laiko; tai galite daryti ir sėdėdami prie darbo stalo ar žiūrėdami televizorių. Tačiau rezultatams reikia laiko, tad tokios "treniruotės" neturėtų būti vienadienės… Taigi, Jūsų paties pagalba labai svarbi sėkmingam gydymui. Tinkama analinės srities higiena, sveika mityba, sportas, sfinkterių treniruotės padeda sveikti ir apsaugo nuo naujų simptomų atsiradimo. Jei Jūs, nelaimei, jau kenčiate dėl hemorojaus, tai simptomai vėl ir vėl atsinaujina. Todėl profilaktika tiesiog būtina.
Higiena
 

Higiena prasideda pasirenkant apatinius drabužius. Tinkamiausi yra medvilniniai, kadangi jie nedirgina odos, leidžia  jai kvėpuoti, sugeria prakaitą ir tinka skalbti virimo temperatūroje. Tinkamos analinės srities higienos dėka sumažinami tokie simptomai kaip niežėjimas, skausmas. Po kiekvieno tuštinimosi būtina švariai nusiprausti drungnu vandeniu, naudojant vienkartines medžiagas: medvilninės vatos gniužulėlius ar ypač minkštą tualetinį popierių. Geriau nenaudokite įprasto muilo, kurio kvapiosios medžiagos ir šarminė terpė gali dirginti jautrią analinės srities odą. Rekomenduojamos šiltos vonelės su ramunėlių ekstraktu. Jei skausmas ir niežėjimas neiškenčiamas, trumpalaikio palengvėjimo galima pasiekti apsiplaunant lediniu dušu. Kuomet šluostotės, jokiu būdu netrinkite, tik švelniai patapšnokite.
Vidurių užkietėjimas nėštumo metu

Ne visos nėščios moterys kenčia nuo vidurių užkietėjimų, bet daugeliui nėščiųjų ši problema iškyla. Statistikos duomenimis, vidurių užkietėjimas vargina 11-38% nėščiųjų. Dažniausiai šis negalavimas praeina, pakoregavus dietą. Tik nedaugeliui nėščiųjų tenka pavartoti laisvinamųjų vaistų nėštumo metu. Tokį laikiną tuštinimosi sutrikimą sukelia hormoniniai pokyčiai būsimos mamos organizme. Padidėjus moteriškų hormonų kiekiui kraujyje, atsipalaiduoja visi lygieji raumenys. Plečiasi šlapimtakiai, netenka tonuso žarnyno raumenys, sudaryti iš skersinių ir lygiųjų raumenų. Padidėjusi estrogenų ir progesteronų koncentracija organizme ypač slopina storosios žarnos  motorinį aktyvumą, lėtina žarnų peristaltines bangas. Tokiu atveju sulėtėja išmatų tranzitas žarnynu. Be to, didėjanti gimda taip pat spaudžia žarnyną. Užsilaikiusios išmatos žarnyne kietėja, džiūsta, susidaro išmatų kamsčiai, trugdantys išmatų evakuacijai. Vidurių užkietėjimą nėštumo metu dažniausiai provokuoja geležies preparatai, skiriami gydyti nėštuminę motinos mažakraujystę ir antacidiniai vaistai, slopinantys skrandžio sekreto refliuksą į stemplę. Anticidiniai vaistai turi aliuminio druskų, kurios kietina išmatas. Neretai baimė patirti skausmą dar labiau sulaiko tuštinimosi refliuksą. Užsitęsus vidurių užkietėjimui nėštumo metu, gali atsirasti keletas nemalonių komplikacijų: plečiasi hemoroidiniai mazgai išeinamosios ir tiesiosios žarnos srityje, atsiranda skausmingų išeinamosios angos įplėšų, fizūrų. Nėščioji bijo ir vengia tuštintis.